آموزشی خیاطی

دوخت لباس بلند زنانه+آموزش دوخت لباس زنانه

لباس های زنانه چه کوتاه باشند چه بلند مدل ها و رنگ های متنوع و زیادی دارند، که شما با توجه سلیقه خود یکی را انتخاب کرده و استفاده  می کنید.

حال اگر شما بخواهید یک لباس بلند زنانه بدوزید باید بدانید که چه نکاتی را باید رعایت کنید که در دوخت لباس بلند زنانه موفق باشید تا یک لباس زیبا بر تن کنید.

دوختن لباس های بلند برای خانم های شیک پوش زیاد کار سختی نیست و حتی خیاط های کم تجربه هم می توانند یک لباس بلند زیبا برای خود بدوزند. قبل از دوخت لباس شما باید با توجه به ویژگی های ظاهری خود مجله ها و سایت های مد و پوشاک مختلف را ببینید تا مدلی که می خواهید بدوزید را پیدا کنید.

خیاطی

لباس بلند زنانه از جمله لباس های رسمی و شیک می باشند و شما می توانید از بین مدل های متنوع طرحی مناسب را برای پوشیدن و دوختن انتخاب کنید. اگر دوست دارید در مهمانی ها ظاهری پوشیده داشته باشید بهتر است از مدل لباس بلند زنانه پوشیده استفاده کنید. بهترین انتخاب برای خانم های جوان و شیک پوشی که دوست دارند لباس رسمی بپوشند بهترین انتخاب لباس بلند زنانه می باشند.

انواع آستین لباس زنانه از نظر دوخت

  • آستین زنگی: این آستین بالای آرنج بوده در قسمت شانه معمولی است و به تدریج گشاد می شود و در بالای آرنج به صورت چین دار جمع می شود.
  • آستین پفی: مدل کوتاه تر آستین زنگی است.
  • آستین بیشاپ: مشابه آستین زنگی بوده ولی بلندی آن تا مچ است.
  • آستین رگلان: این مدل آستین در قسمت یقه شروع می شود و بیشتر در لباس های بافتنی کاربرد دارد.
  • آستین کیمونویی: الگوی این آستین متصل به بدنه لباس است.
  • آستین پیراهنی: به مدل کلاسیک آستین پیراهن دکمه دار گفته می شود.
  • آستین خفاشی: آستین خفاشی در قسمت زیر بغل گشاد است و در مچ تنگ می شود.

آموزش خیاطی

 

آموزش دوخت لباس بلند زنانه

برای دوخت لباس های بلند زنانه، حتما نیاز نیست از الگوی خیاطی استفاده شود، با توجه به نوع پارچه و روش دوخت می توان به سادگی یک لباس زنانه دوخت، باید در اندازه گیری لباس بلند نهایت حساسیت را به خرج دهید تا پارچه هدر نرود.

آموزش خیاطی

 

وسایل مورد نیاز

  1. دومتر و نیم متر پارچه
  2. سوزن ته گرد
  3. قیچی
  4. یک پیراهن
  5. متر

خیاطی

 

ابتدا پارچه روی زمین پهن کنید و یک بار از وسط تا کنید، دوباره پارچه را از وسط تا کنید تا چهار لایه پارچه داشته باشیم، حال پیراهن را درست از وسط تا زده و روی پارچه بگزارید به نحوی که جلوی تیشرت روی چهار لاب بسته پارچه قرار بگیرید.

حلقه آستین را تا بزنید تا حلقه استین مشخص شود حال شروع به برش زدن کنید.